Sunday, July 8, 2012

Penyangakkah aku?



Kadangkala tertanya-tanya dengan sikap segelintir manusia yang tersangat la mengelupur bak terkena mandian air panas berdarjah celciuskan 100 apabila melihat kehidupan orang lain. Mengapa begitu agaknya?
BOSAN dengan hidup sendiri?  *Meh la tukar tempat. tahan ke jadi aku? mai nak tgk cikit*

Aku sedar aku ni manusia normal. Bukan la LUAR BIASA seperti yang di war-war kan. Namun, believe me or not, aku still ada hati,jantung dan perasaan. Bukan BATU naa yang dok pam darah aku kt dalam badan ni. OK?

Yang menjadi kehairanan, mengapa ada segelintir yang tak senang duduk dengan APA SAHAJA yang aku lakukan dan perkatakan. ARTIS kah aku?  bangga kejap. haha
Tak kira la kalau aku menyampaikan yang baik2 sehinggala perkataan KESAT yang dikeluarkan. semuanya ada yang tak kena. *SAH retis ler tu*
FAHAMlah kalau bab kata2 kesat tu dipersoalkan. TAPI if yang baik pon kena condemn? *KAU NI OKAY KE TIDAK?*

Barangkali muka aku ini muka penyangak. Jadi, buat salah tu memg sah-sah la.. Tapi bila buat baik pon orang salah tafsir/tak percaya/condemn... Tapi tak pelah.. nak buat macamane, kita hidup kat dunia ni ada tujuan dan SEMEMANGNYA bukan untuk puaskan hati anda2 diluar sana.

Yang penting, ALLAH tahu niat kita. Okay aku tipu. Aku sakit hati jugak. SIKIT la.. sebab banyak kali terkena. Takpe. Aku maafkan kalian semua dan aku harap kalian semua pon maafkan aku ok?
zero-zero. Nak puasa ni kan? ce buat perangai elok2 sikit including myself.

P/S : kepada yang diluar sana, if you read this. MAAFKAN aku sebab aku terpaksa unfriend anda. Bukan nak putuskan silaturrahim, tapi nak jaga ukhuwah... Aku tak nak ada BAD feeling terhadap anda manakala anda pulak memang selalu cari pasal. Jalan penyelesaian masalah sebegini perlu diambil. Aku sedar aku bukan perempuan/kawan yg BAIK sgt. Jadi, untuk jaga ukhuwah ni, dan untuk pelihara diri aku ini dari terus marah..marah dan marah pada anda, redhakan aku unfriend. Anda tetap dihati aku as a friend yang aku akan cerita pada anak2 aku kelak sebagai insan yang baik dan berhemah. InsyaALLAH..



And then again.... saat aku emotional petang tadi.. I come across this picture. and now i am at PEACE. :)


No comments:

Post a Comment