Friday, September 23, 2011

Manja or gedikx?

Assalamualaikum wbt.

Sorry lama tak menaip dalam nih.. maklum lar orang busy.. *PANG~*

oke.. sorry kerana menipu. *usap2 pipi yang bengkak* Ada je benda yang nak dikongsi cuma semua perlu masa. =)

Entry kali ini aku nak bincang sikit pasal manja sikit-sikit dan manja yang berlebihan masuk tahap gedixx.. Oke. memang orang kata aku kategori gedixx azalinya tapi tu semua kerana mereka dengki dengan saya. Contoh terbaik,  Raja Muzamir ... Oppa aku sorang nih..haha,..

Bagi aku manja nih tak salah. Semua orang ada sifat sebegini... *sape yang geleng2 kepala tuh, baik korang ngaku dan angguk cepat..toksah nak tipu Foeylicious..xde pekdah pun* Tapi ada manja yang ter'over' memang sukar diterima oleh masyarakat. Aku tumpukan perbincangan ni kepada perempuan sebab seriusly kalau ada lelaki yang buat perangai macam nih, aku speechless sangat2. oke.
Ini antara list perangai manja yang orang selalu buat.

1) Bler buat keje.. merungut jer lebih… hasil xde ler sgt pon..  

Dak manje :  letihnyer sy~ xlarat sgt2 dah nih… huhu…

org 1 : letih? Awak buat keje ape jer?

Dak manje : banyak~~! Tolong printkan proposal bos.. tolong buat coffee… tolong buat blueprint… tolong kemas fail kt stor.. huhuhu =((

org 1 : bukan sy ker yg buat sumer tuh?

Dak manje : ha’ah… mmg pon.. tp sy tolong tengok awk buat keje2  tuh… penat taw~~

org 1 : =__="


2) Boss bagi kerja banyak bukan main, marah-marah… merungut2 kata kerja byk nak buat pastu mula lar call member/boyfriend…tak pun main game game dulu sebb tension sgt buat keje..


Dak manje : uchuk.. tolong lar baby uchuk… keje boss kat baby banyak sgt… xlarat taw nk buat… td baby men game dulu.. stress sgt.. pastu online2 kejap.. ihik2~ camner nih uchuk? Baby byk sgt3 keje nih.. dah ler sume kne submit esok…huhuhuhuhu  =’(

Pakwe : wat lar skunk.. abeskan malam nih jugak.. settle lar msalah. K baby,bai

Dak manje : ………………..*speechless*


 3) Keje byk sgt2… kdang2, sampai solat pon tak sempat nih… tp bler member ajak kuar… dan2 siap keje bagai…

Org 1 : awk.. tolong saya printkan paper nih and bg kat boss boleh?

Dak manje : alaaa.. awak nih.. tak nampak ker saya ad keje ni?

Org 1 : bler dah abes buat keje lar.. please..

dak manje : keje sy byk nih… ptg baru siap..agak2 siap kne OT lg nih.. mane sempat sy bg boss.. mintak tolong org lain k? (then, dtg member)

org 2 : U.. kitowg nk g Tambun after work time ni.. tp td dgr u byk keje  nk buat OT eh? Next time la ajak u k?

Dak manje : ye ker? Ehh.. xde lar.. boleh siap ni before work time nih.. xpayah OT pon siap nih… I ikot eh?

Org 1 : !@#$%^&*()

4) Bler berdebat, mesti nak menang. Walpon mmg point die dari azali nya dah salah. Biler tak de point dah nak balas. Die pon salahkan orang dan merajuk.

 

Org 1: Awak.. dengar lar cakap saya ni. Nak eja kucen dalam English, C.A.T… CAT. Bukan K.A.T.. mmg la sound same..tp salah..

dak manje : mane ad.. sy tgk kt dalam kamus lar.. betol lar ejaan die.. K.A.T… xpyah la nk salah2 kan sy nih.. sy dah usya dah siap2..

org 1 : ok..fine.. bak sini kamus.. meh tunjuk kat saya ejaan cam gitu.. (bler dah tunjuk.. mmg sah2 salahnyer)  kan dah cakap.. ejaan CAT.. bukan KAT…

Dak manje: ala.. awak saje jer nak malukan saya kan? Ni ntah kamus mane ntah awk amik pastu tukar ejaan. *blah sambil hentak2 kaki*

org 1 : ler..bukan kamus nih awk yg cari n bg kt saya? =___=


5) Kalau org bagi teguran secara elok die tarik muka.

Org 1 : awak.. Surat nih salah… alamat salah.. tujuan salah.. semua salah..macamana boleh silap ni? Kan saya dah bagi contoh format yang betol.  

 Dak manja : ape pulak..?  betol lar saya ikot format yang awak bagi tu..! saya copy and paste jer surat awak bagi tu..  *marah2 balik*

org 1 : alahai member~


6)  lolypop+chocolate+ ice cream + junk food mmg fav. Pastu biler org tak belikan, menangis teresak2 guling2 tak cukup tanah.


7) Sentiasa nak lebih dari org lain.


situasi #1

*org 1 jatuh  terpeleot kaki depan mata*

Org 1 : Ouch..!sakit nye kaki ni.. macam xleyh nk jalan jer nih..

Dak manja : I pon same..sakit pinggang… xlarat dah nak jalan.. *padahal kawan sedang cedera parah kt bwah tuh.*

situasi #2

Dak manja :  Berapa friends you kat facebook? 
      
Kawan : Hm.. 2000 lebeyh jer.. U plak?

Dak manja :  Xramai pon.. *padahal die ad 1000 lebih then cepat2 g menambah friends supaya melebihan kwn die td.* 

 8) Bler depan org, sume nye baik bagus sopan cantik… pijak semut pon xmati.. bler kt blakang, sume hancus..

(depan org ramai/dpn org yg de nk amik hati)

dak manja : ehhhh… xpe2… biar saya yg buat… arini duty sy lap meja… =)) *senyuman yg semakin lama semakin lebar hendaknya*

rumet : ehh…? Bler mase plak kite pernah tetapkan duty kt lam bilik nih? Bukan selama nih, sape makan die basuh sendri ker? =___=

Dak manje : awk ni.. ad lar… sejak dulu mmg macam nih kan? Buat2 lupe plak… :D

 (biler takde org)

rumet : beb, cutikan arini? aku nak lambat nak g kerje nih.. t tolong basuhkan pinggan cereal aku please... t semut dtg lak kalo biar cmtu jer..k bai…

*sengaja tunggu rumet kuar n then jerit kuat2 supaya sumer housemate dengar*

dak manje : BASUH LAR SENDIRI!! ITU PON NK SURUH ORG..SENDIRI MKAN SENDIRI BASUH LAR. ORANG LAIN PON AD KEJE GAK NK BUAT!!! *alahai*

9) Buat-buat innocent depan org ramai/ org yang die nak impressed tp sebenarnya die lar paling expert.


Pakwe    : abg xsuke lar perempuan lepak-lepak tepi jalan macamtuh..

Dak manja : erk.. ha’ah kan.. trok tol kan… jom lar ok tempat lain.. ayang pon tak suke tgk. Kesian kat diowg… xde life agaknya…

Dak melepak : weyy Rock Hayu~!! Datang pon kaw.. lame eh xdtg lepak sini ngan kitowg! G mane jerk kaw?

Pakwe : !@#$%^&*()

Terus terang aku katakan malah aku sendiri tak tahan dengan orang2 sebegini walaupun kebanyakannya aku sendiri pn mengaplikasikannya., *KADANG-KADANG HOKEYY and at certain people ONLY* Tapi siapalah kita nak menilai sesuatu perkara itu. Mungkin kita ada pendapat masing-masing tapi sebagai manusia yang bertamadun, aku rasa tak perlulah sampai nak membenci golongan macam ni. betol tak? =)

OK.BAI~!

source pic : pak cik google~

 

No comments:

Post a Comment